مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

سلامت:متخصصان تغذیه برای کاهش موثر وزن، چه پیشنهادهایی می دهند؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ 25 بازدید
سلامت:متخصصان تغذیه برای کاهش موثر وزن، چه پیشنهادهایی می دهند؟
کد مطلب : 408486

سلامت نیوز:شاید رژیم غذایی روش خوبی برای بهبود عادت غذایی به ‌نظر برسد، ولی به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است به شما کمک کند چندکیلویی وزن کم کنید و در کوتاه‌مدت احساس رضایت داشته باشید، ولی بدن شما در بلند‌مدت نمی ‌تواند این نوع رژیم‌ های فشرده را تحمل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در پیش گرفتن یک برنامه غذایی مغذی و متعادل، شاید غیر ممکن به نظر برسد، ولی جای امیدواری هست! به این 5 عادت غذایی اثربخش برای داشتن یک وزن همیشه سالم، نگاهی بیندازید:

نوشیدن آب حین غذا: نوشیدن آب بیشتر با وعده های غذایی می تواند منجر به لاغری شود. متخصصان تغذیه، نوشیدن نیم لیتر آب با هر وعده غذایی را تاکید می کنند. این مقدار آب به علت اثر افزایش حجمی که بر معده شما می گذارد، به شما امکان می دهد که احساس سیری بیشتری کنید. تحقیقات اخیر نشان داده اند که افزایش مصرف آب قبل یا همراه وعده های غذایی می تواند به حفظ وزن یا جلوگری از افزایش وزن کمک کند.

فعالیت بدنی کافی: هنگامی که می دانید قرار است برای مدتی طولانی پشت میز بنشینید، ساعت گوشی خود را روی زنگ می گذارید تا در هر ساعت، 10 دقیقه از پشت میز بلند شوید و تحرک داشته باشید. 10 دقیقه پله نوردی، پیاده روی، حرکات کششی، ایستادن، انجام کرانچ یا انجام ترکیبی از چیزهای بسیار، نه تنها کمک می کند که کالری بسوزانید بلکه از نظر ذهنی نیز به شما نیرو می دهد.

تعادل طعم ها در رژیم غذایی: در یک وعده غذایی که شما را سیر و خوشنود می کند، فقط مواد مغذی مهم نیست بلکه طعم ها نیز اهمیت دارند. هنگامی که یک وعده غذایی شامل تمام طعم ها باشد، سیر کننده تر است و کمتر احتمال دارد ما در ساعات بعدی روز به سراغ کوکی یا چیپس برویم. برای دستیابی به یک هارمونی از طعم ها از روشی سالم، در آشپزخانه تان، گیاهان، ادویه جات، چاشنی ها و غذاهایی که سوخت و ساز را زیاد می کنند، داشته باشید تا متعادل کردن طعم های وعده های غذایی تان آسان تر گردد.

تعطیل کردن آشپزخانه بعد از وعده شام: تحقیقات تایید می کنند که غذا خوردن در آخر شب مخصوصا در افرادی که کمبود خواب دارند، با افزایش وزن همراه است. به جای غذا خوردن بدون فکر در شب، آشپزخانه را تعطیل کنید و یک روال جدید برای خودتان ایجاد کنید مانند یک حمام آرامش بخش، قدم زدن در شب، خواندن کتاب یا زودتر خوابیدن.

کوچک کردن بشقاب غذا: تحقیقات نشان داده است هر چه بشقاب غذاخوری بزرگ تر باشد، ما آن را بیشتر پر می کنیم و بیشتر غذا می خوریم. در حقیقت این چشم ها هستند که به جای معده در خوردن یا نخوردن غذا تصمیم می گیرند. وقتی شما نیمی از بشقاب بزرگی را پر از غذا می کنید، پس از خوردن تمام غذا این حس به شما دست می دهد که به اندازه کافی غذا نخورده اید و هنوز گرسنه اید. حالا فرقی نمی کند که بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. به هر حال خالی بودن نیمی از بشقاب به معنی گرسنه ماندن است. وقتی بشقاب بزرگی را انتخاب می کنید، بیشتر می خورید و چاق تر می شوید، در حالی که می توانید به آسانی بشقاب تان را کوچک کنید.

غذا خوردن با چنگال: شاید باورش برایتان سخت باشد؛ ولی اگر تلاش کنید پس از این به جای قاشق با چنگال غذا بخورید قطعا کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. بنا بر تحقیقات انجام شده در دانشگاه فلوریدا، استفاده کردن از چنگال در هنگام صرف وعده های غذایی موجب کم تر شدن حجم غذای مصرفی می‌ شود.


منبع:prevention


منبع : salamatnews.com سلامت نیوز

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

سلامت:درمان خشکی پوست و مو در بهار

سلامت:چند راه‌حل ساده برای رهایی از حساسیت‌های بهاری

سلامت:درخواست طلاق از سومین شوهر پس از 6 ماه

سلامت:بازی های موبایلی با چاشنی بلوغ زودرس

سلامت:جدول/وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده

سلامت:ساخت ۵۰ سد از دستور کار خارج شد

سلامت:12 محور مسدود یا با محدویت تردد مواجه هستند/بارش برف و باران در برخی محورها

سلامت:برای چاق نشدن در روزهای نوروز چه کنید؟

سلامت:ورزش تاثیری بر بهبود دردهای مفصلی دارد؟

سلامت:خواب‌آلودگی عامل ۸۰ درصد تصادفات فوتی

سلامت:ضرورت غربالگری زودهنگام در افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان روده

سلامت:هر آنچه باید درباره اندومتریوز بدانید

سلامت:نقش موثر علم هواشناسی در کاهش خسارت های جوی

سلامت:هشدارهای نوروزی رییس سازمان مدیریت بحران

سلامت:مسافرانی که به جای سفر «حادثه ای» شدند

سلامت:آخرین آمار امدادرسانی سیل در 11 استان/جست و جو برای یافتن 4 نفر مفقودی

سلامت:چند توصیه‌ برای سفر نوروزی مسئولانه

سلامت:مشکلات زیست محیطی با تدبیر حل شدنی هستند

سلامت:10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری

سلامت:درباره سیروز کبدی بیشتر بدانید

سلامت:واژگونی اتوبوس ۴ کشته و ۳۱ مصدوم برجای گذاشت

سلامت:مراقب سلامت غذاهای بین راهی باشید

سلامت:۳ کشته و ۴ مفقودی به دلیل وقوع سیل نوروزی در کشور/۱۲ استان درگیر برف و کولاک

سلامت:ایران از فردا سه روز بارانی است

سلامت:فوت ۱۴۵ نفر در جاده‌های کشور از آغاز تعطیلات نوروزی

سلامت:درمان خشکی پوست و مو در بهار

سلامت:چند راه‌حل ساده برای رهایی از حساسیت‌های بهاری

سلامت:درخواست طلاق از سومین شوهر پس از 6 ماه

سلامت:بازی های موبایلی با چاشنی بلوغ زودرس

سلامت:جدول/وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده

سلامت:ساخت ۵۰ سد از دستور کار خارج شد

سلامت:12 محور مسدود یا با محدویت تردد مواجه هستند/بارش برف و باران در برخی محورها

سلامت:برای چاق نشدن در روزهای نوروز چه کنید؟

سلامت:ورزش تاثیری بر بهبود دردهای مفصلی دارد؟

سلامت:خواب‌آلودگی عامل ۸۰ درصد تصادفات فوتی

سلامت:ضرورت غربالگری زودهنگام در افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان روده

سلامت:هر آنچه باید درباره اندومتریوز بدانید

سلامت:نقش موثر علم هواشناسی در کاهش خسارت های جوی

سلامت:هشدارهای نوروزی رییس سازمان مدیریت بحران

سلامت:مسافرانی که به جای سفر «حادثه ای» شدند

سلامت:آخرین آمار امدادرسانی سیل در 11 استان/جست و جو برای یافتن 4 نفر مفقودی

سلامت:چند توصیه‌ برای سفر نوروزی مسئولانه

سلامت:مشکلات زیست محیطی با تدبیر حل شدنی هستند

سلامت:10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری

سلامت:درباره سیروز کبدی بیشتر بدانید

سلامت:واژگونی اتوبوس ۴ کشته و ۳۱ مصدوم برجای گذاشت

سلامت:مراقب سلامت غذاهای بین راهی باشید

سلامت:۳ کشته و ۴ مفقودی به دلیل وقوع سیل نوروزی در کشور/۱۲ استان درگیر برف و کولاک

سلامت:ایران از فردا سه روز بارانی است

سلامت:فوت ۱۴۵ نفر در جاده‌های کشور از آغاز تعطیلات نوروزی