مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

ضرر های استفاده از گوشی در شب

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ 4094 بازدید
ضرر های استفاده از گوشی در شب
کد مطلب : 362212

سلام دوستان،
امروزه شاهد این هستیم که اکثر افراد قبل از خوابیدن با موبایل خود چند دقیقه یا حتی چند ساعتی را در فضای مجازی سپری می کنند . بنا بر مطالعات گسترده بر روی این جور اشخاص به این نتیجه رسیده اند که این افراد تاثیرات منفی را از این گشت و گذار دریافت می کنند. افرادی که در هنگام خوابیدن، فیسبوک، تلگرام و دیگر صفحات شخصی خود را چک می کنند از خواب بی کیفیتری برخوردار هستند و صبح روز بعد هنگام بیدار شدن انرژی کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.

در جریان پژوهشهایی که چندی پیش در انگلستان انجام شده است پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که از هر 10نفر 4نفر شب هنگام از خواب بیدار شده و صفحه تلفت هوشمند خود را چک می کنند. این افراد با روشن کردن صفحه نمایش تلفن همراه خود از ساعت، اخبار، پیامک ها و پست ای جدید مخاطبین خود آگاه می شوند. در این پژوهش بیش از 4000نفر شکرت کرده اند که کمتر از نیمی از آنها بیدار شدن از خواب برای چک کردن تلفن همراه خود را تایید کرده اند.

استفاده از تلفن همراه و بررسی اتفاقات روزانه از صبح شروع می شود. تحقیقات نشان می دهد که 50درصد شرکت کنندگان در این پژوهش در 15 دقیقه اول پس از بیداری تلفن همراه خود را بررسی می کنند که همین امر باعث بروز استرس بیدار شدن قبل از خوابیدن می شود.

در ابتدا شب بدن انسان با ترشح هورمون ملاتونین سبب بروز احساس خستگی برای افراد می شوند اما مشکلی که تلفن های هوشمند برای ما درست می کنند دقیقا همین است. تلفن های هوشمند با تولید نورآبی و روشن خود ترشح ملاتونین را در بدن کم کرده و در نهایت موجب بدخوابی های شبانه و خوابی بی کیفیت می شود.

بررسی های انجام شده بر روی دانش آموزان انگلستانی نشا می دهد که 40 درصد دانش آموزان هرشب 10 بار توسط موبایل خود از خواب بیدار می شوند چرا که نمیتوانند خاموش بودن تلفن همراه خود را تحمل کنند. دریافت ایمیل، پیامک و دیگر هشدارهای تلفن همراه سبب این بیداری ها می شوند. چیزی حدود 20درصد نوجوانان 11 تا 18 ساله در انگلستان قبل از خوابیدن 1 ساعت را صرف گشت و گذار در فضای مجازی می کنندو این امر سبب خستگی زیاد در هنگام بیداری و نهایتاً تمرکز و فعالیت بهینه مغز را سر کلاس درس پایین می آورد.

خوب است زمان و مکان استفاده از گوشی هوشمند را برای کاوش در شبکه های اجتماعی را بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم تا از بروز مشکلات ناشی از بی خوابی های شبانه جلوگیری کنیم.

پ.ن: نظرات خود را در مورد این پست با ما در میان بگذارید

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

راهکارسلامتی

چرا باید شکر را حذف کنیم؟ ضررهای آن چیست؟

چرا نباید اسفناج و ماست را باهم بخوریم

اب مایع ای معجزه بخش

پوسیدگی دندان و بهترین راه های مقابله و پیشگیری

فواید موز با فرمول سلامت با مصرف روزانه سه عدد در روز

به اخطارهای پاهایتان در مورد سلامتی توجه کنید

سیــــــــــــــگار

مراقبت های فصل سرما و سلامت زائران کربلا

اگر جزو کسانی هستید که میخواهند از درد های کلیه و روش های رفع ان ها اطلاعات کسب کنند،نگاهی به مطلب زیر بیندازید

استفاده از مواد گیاهی برای درد کلیه

روش درست کردن یک معجون در ۴۵ ثانیه

ساده ترین عواملی که باعث سرطان می شود!

تناسب اندام

با این نوشیدنی‌ها آرام بخوابید

خواص هویج

خواص نارنگی

سلامتی بدن

تقویت حافظه با استشمام عطر گل محمدی

درمان طبیعی سردرد

هفت وسیله که نمی‌شویید، اما باید بشویید!

11 راهکار برای خروج از افسردگی

برنامه ریزی برای دوران جوانی و پیری

5 چیز که سوزش معده را بدتر می کند

خاصیت انار از نظر طب سنتی