مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

راهنماي نرم افزار هلو

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ 170 بازدید
راهنماي نرم افزار هلو
کد مطلب : 236200

كار با نرم افزار هلو طي 4 بخش انجام مي شود. بخش اول (اطلاعات اول دوره)، بخش دوم (انتهاي عمليات اول دوره)، بخش سوم (ورود اطلاعات طي دوره) و بخش آخر (بستن حسابها).

در ابتداي دوره تنها منوهاي اطلاعات اول دوره و راهنمايي فعال هستند و بقيه منوهاي برنامه غير فعال مي باشند. در اول دوره بايد اطلاعاتي كه قبل از كار با برنامه به صورت دستي در دفاتر و سندهاي حسابداري ثبت نموده ايد و مي خواهيد در برنامه ذخيره شود،‌ را وارد نماييد. اين اطلاعات به عنوان سرمايه اول دوره محسوب شده که تا يك تاريخ خاص گردآوري شده است و شامل 1- موجودي انبار (كالا) 2- طرف حسابها و ميزان بدهكاري/بستانكاري آنها 3- موجودي بانكها و صندوق 4- چکهاي دريافتي/ پرداختي مي باشد.

موجودي انبار در واقع اطلاعات كالاها است كه شامل تعداد موجود و حدود قيمت ميانگين آنها مي باشد. (ازحاصل ضرب تعداد × في ميانگين خريد، ارزش ريالي اول دوره انبار مشخص مي شود).

طرف حسابها افرادي هستند كه شما با آنها مراوده تجاري داريد. شامل (مشتريان و فروشندگان). طرف حسابها در واقع كساني هستند كه به آنها بدهكار يا از آنها بستانكار هستيد. به هنگام معرفي طرف حساب در اول دوره مي توانيد ميزان بدهكاري يا بستانكاري شخص را ثبت نماييد. اختلاف بدهكاري و بستانكاري به حساب سرمايه اول‌دوره منظور مي گردد.

در قسمت موجودي بانكها و صندوق، مي توانيد حسابهاي بانكي را تعريف و مبلغي كه در هر حساب داريد را وارد نماييد. همچنين مي توانيد موجودي صندوق را وارد نماييد.

در قسمت چکهاي دريافتي يا پرداختي، چكهايي كه از طرف حساب ها دريافت و يا به آنها پرداخت نموده و وصول نشده و يا درجريان وصول است را وارد نمائيد.



پس از وارد نمودن اطلاعات اوليه،‌ بايد بر روي گزينه "انتهاي عمليات اول دوره" كليك نماييد.

تذكر: بهتر است قبل از استفاده از اين گزينه، از اطلاعات وارد شده، نسخه پشتيبان تهيه نماييد. براي انجام اين كار از منوي اطلاعات اول دوره، گزينه "تهيه و بازيابي كپي‌پشتيبان" را كليك نماييد. چگونگي تهيه نسخه پشتيبان در ادامه به طور كامل توضيح داده شده است.

با انتخاب اين گزينه، فرم انتهاي عمليات اول دوره نمايش داده مي شود كه در آن اطلاعات چكها، موجودي صندوق، موجوي بانكها و غيره نمايش داده مي شوند. پس از تاييد اين فرم، برنامه بسته شده و بايد مجددا آن را اجرا نماييد. پس از اجراي مجدد برنامه، دوره مالي جديد در برنامه آغاز و تمامي منوها فعال مي شود و منوي اطلاعات اول دوره به امكانات/ اطلاعات پايه تغيير نام مي يابد.

بايد در طي اين دوره مالي اطلاعات مربوطه را در نرم افزار وارد نموده و در پايان دوره، عمليات بستن حسابها را انجام داده و سال مالي بعدي را آغاز نماييد.

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید: