مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

اخبار سلامت:هر ویتامینی مختص چه گروه سنی است؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۳ 3 بازدید




اخبار سلامت, ویتامین, کلسیم, پروتئین, تغذیه,

در هر سنی که قرار بگیرید بدن نیاز به ویتامین های خاص خودش را دارد که بتواند به خوبی تقویت شود. بهتر است این ویتامین ها را بشناسید.

هنگامی که به داروخانه مراجعه می کنید، قفسه های متعدد دارویی را مشاهده می کنید که با ویتامین های مختلف از تولیدکننده های متفاوت ردیف شده اند ولی آیا واقعا مصرف ویتامین برای همه ضروری است؟ در مقاله حاضر به بحث و گفتگو در مورد ویتامین های مورد نیاز برای سنین مختلف می پردازیم.
سنین ۲۰ تا ۴۰ سال
کلسیم
کلسیم در این سنین برای استحکام استخوان، عنصری مهم محسوب می شود. انجمن پوکی استخوان کانادا به تمام افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. گرچه روی برچسب قرص های کربنات کلسیم عدد ۱۲۵۰ میلی گرم ذکر شده است ولی مقدار کلسیم معدنی خالص آن ۵۰۰ میلی گرم است و مابقی وزن کربنات است.
ویتامین دی
مقدار دقیق مورد نیاز این ویتامین هنوز مورد بحث است. انجمن های سرطان و پوست کانادا روزانه ۱۰۰۰ واحد ویتامین دی را در فصول پاییز و زمستان به علت کاهش تابش نور آفتاب توصیه می کند ولی انجمن پوکی استخوان کانادا روزانه ۴۰۰ واحد را به تمامی افراد ۱۹ تا ۵۰ سال توصیه می کند.
اسید فولیک
این ریزمغذی برای زنان در سنین باروری توصیه می شود. در صورتی که خانمی برنامه بارداری دارد، بایستی حتما مکمل اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری دریافت نماید تا سطح خونی این ویتامین در بدن وی بالا باشد. کمبود اسید فولیک با نقایص جنینی همراه است. تمامی دختران بالای ۱۴ سال باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایند.
آهن
آهن هم یکی از عناصر حیاتی برای زنان در سنین باروری است. کم خونی فقر آهن در زنان باردار شایع است و موجب ضعف و خستگی می شود.
سنین ۴۰ تا ۵۰ سال
کلسیم
زمانی که به ۴۰ سالگی می ریسید، بایستی مراقب پوکی استخوان باشید. اطمینان حاصل نمایید که روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت می کنید زیرا بخصوص زنان بالای ۴۰ سال که مقدار کافی شیر و لبنیات مصرف نمی کنند، به شدت در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.
ویتامین دی
توصیه هایی که برای سنین ۲۰ تا ۴۰ سال وجود دارد برای این سنین هم به همان صورت ادامه می یابد.
اسید فولیک
زنان در این سنین باید به دریافت ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک ادامه دهند و در صورتی که قصد بارداری دارند میزان آن را به ۶۰۰ میکروگرم افزایش دهند.
آهن
در صورتی که شخص باردار باشد، باید ۲۷ میلی گرم آهن را دریافت نماید و در زنان غیرباردار دریافت روزانه ۱۸ میلی گرم کفایت می کند.
سنین ۵۰ تا ۶۰ سال
مولتی ویتامین
در این سنین باید مولتی ویتامین های معمولی کنار گذاشته شود و مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال استفاده شود.
کلسیم
در این سنین پیشنهاد انجمن پوکی استخوان دریافت روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم است.
ویتامین دی
همانند کلسیم، دریافت این ویتامین هم باید به روزانه ۸۰۰ واحد برسد. علت مصرف با دوز بالاتر در این سنین کاهش توانایی پوست برای جذب مناسب اشعه آفتاب برای ساخت ویتامین دی است.
ویتامین ب ۱۲
نیاز به این ویتامین در سنین بالای ۵۰ سال افزایش می یابد. روزانه ۲٫۴ میکروگرم از این ویتامین توصیه می شود.
سنین بالای ۶۰ سال
توصیه ها در این سنین شباهت بسیاری با سنین ۵۰ تا ۶۰ سال دارد، فقط مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند لوتیین برای پیشگیری از تحلیل ماکولای چشم و لیکوپن برای پیشگیری از بیماری های قبلی بیشتر توصیه می شود.

منبع : aftabir.com

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

اخبار سلامت:۸۴ مصدوم مداوا شدند/ هنوز به قسمتهای زیرین ساختمان دسترسی نداریم

اخبار سلامت:آوار اندوه

اخبار سلامت:حضور تیم سلامت روان در محل حادثه پلاسکو

اخبار سلامت:شکستگی های ناگهانی استخوان ها از عوارض دوران یائسگی

اخبار سلامت:استقبال از مراجعه مردم برای اهدای خون در پی حادثه "پلاسکو"

اخبار سلامت:شنبه طرح ترافیک فروخته نمی شود

اخبار سلامت:آشنایی با مواد مغذی که کمبود آن‌ها باعث افسردگی می‌شود

اخبار سلامت:جدیدترین اسامی مصدومان حادثه پلاسکو

اخبار سلامت:آشنایی با مواد غذایی که سیاهی دور چشم را برطرف می‌کند

سلامتی:تکذیب خبر تماس از زیر آوار/آتش نشانی: هیچ آتش نشانی از زیر آوار تماس نداشته است

سلامتی:روایت معاون امنیتی استانداری تهران از علت اصلی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو

سلامتی:مردم از انتشار تصاویر دلخراش حادثه پلاسکو خودداری کنند/ آخرین وضعیت مصدومان بستری در بیمارستان سینا

اخبار سلامت:وضعیت مصدومان حادثه پلاسکو/اقدامات درمانی و بهداشتی در محل

سلامتی:اسامی فرآورده های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز

سلامتی:ارتباط سکته مغزی ناقص با زوال عقل

سلامتی:برای حفظ سلامت دندان‌ها از این خوراکی‌ها پرهیز کنید

سلامتی:مصرف «پنیر» برای صبحانه مانع فعّالیت مغزی کامل/ «مربای بِه و بالنگ» بهترین صبحانه‌

سلامتی:برجام 700 میلیون دلار به سلامت مردم کمک کرد/کاهش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خارجی

سلامتی:بهترین غذاهای ضد چروک پوست

سلامتی:با این غذا فرزندتان هرکول می‌شود + دستورالعمل

پزشکی:مصرف سبوس خطر ابتلا به سرطان روده و گوارش را کاهش می دهد

پزشکی:ارتباط با این افراد آرامش را از شما می گیرد

پزشکی:چه عاملی موجب مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شد

پزشکی:دور بازو و طول عمر چه ارتباطی با هم دارند؟

پزشکی:ارتباط میان ظاهر بدن و اتفاقات داخل بدن را بدانیم

پزشکی:استفاده از تخم کتان برای تولید داروی بیماری های قلبی

پزشکی:اگر یبوست مزمن دارید این نوع طب سنتی راحت تان میکند

پزشکی:چای سبز و زردچوبه،2 گیاه دارویی ضد سرطان

پزشکی:سرطان در کمین افرادی است که استرس شغلی دارند

پزشکی:سگی که چاقوی 20 سانتی متری را بلعید!

پزشکی:معمای شگفت انگیز پیدایش انسان

پزشکی:خواص کرفس برای کودکان و زمان شروع مصرف آن

پزشکی:مزه دار کردن سالاد با چاشنی های کم کالری

پزشکی:پیشنهادات تغذیه ای برای رهایی از سوء هاضمه

پزشکی:بستنی های مفید و مقوی برای کودکان

پزشکی:ساختمان پلاسکو آتش نشانان را بلعید

پزشکی:جراحی های باریاتریک

پزشکی:کنترل جنین با این ابزار پوشیدنی هوشمند

پزشکی:معرفی بهترین نوع نان

پزشکی:زمان آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس