مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

سلامتی:راه هایی برای ایجاد شادی در سال جدید میلادی

۱۳۹۵/۱۰/۲۳ 6 بازدید




سلامانه : با شروع هر سال نویی در هر فرهنگ و تقویمی می توانیم بعضی از رفتارها و عادت های اشتباه خود را تغییر داده یا به دور اندازیم تا با امید، انگیزه و بهداشت جسمی و روانی بهتری به انتظار فردا برویم.


 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همه انسان ها از دوران کودکی عادت ها و رفتارهای مختلفی پیدا می کنند که باعث موفقیت یا شکست در زندگی آنها می شود، ای روزها با ورود انواع فناوری های ارتباطی و نرم افزارهای شبکه های اجتماعی محافظت از بهداشت روحی و جسمی اهمیت فراوانی دارد.


برخی کارهایی که می تواند به سلامت روحی شما آسیب بزند عبارت است از چک کردم مداوم شبکه های اجتماعی و تماشا کردن ویترینی که دیگران از زندگی خود در این شبکه ها به اشتراک می گذارند. معمولاً افراد حقایق زندگی خصوصی و خانوادگی خود را مخفی می کنند و تنها ایام شادی، مسافرت یا اتفاق های خوب را به اشتراک می گذارند که این باعث می شود تا شما احساس افسردگی کنید به ویژه اگر فرصت های دیگران برای سرگرمی را نداشته باشید.


کارشناسان به افراد توصیه می کنند از سپری کردن بیش از حد وقت خود در شبکه های اجتماعی جداً پرهیز کنند و در عوض با تمرکز بر روی سرگرمی های زندگی فرصت برای شادی و نشاط برای خود به وجود آورید.


یکی دیگر از مواردی که می توان با آن به شادی و بهداشت روان دست یافت تمرکز بر مصرف مواد غذایی سالم و نیز انجام ورزش روزانه است، پرداختن به اموری که فرد به آنها علاقه دارد و دل مشغولی هایی مانند نقاشی، خواندن کتاب مورد علاقه یا گوش دادن به موسیقی دلخواه همگی می تواند در ایجاد روزی لذت بخش موثر باشد.


گذراندن وقت با افرادی که نظراتی مانند شما دارند و دارای روحیه شاد و سرزنده هستند یکی از بهترین کارها برای حفظ روحیه و افزایش اعتماد به نفس در شما است.


کار گروهی همیشه بهتر از کار به تنهایی جواب می دهد، پس تمامی مسئولیت ها را به گردن نگیرید و از کمک دیگران بهره مند شوید، کمک گرفتن از دیگران باعث خجالت و یا نشان دادن ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده اهمیتی است که شما به حفظ سلامت خود می دهید.


به خودتان استراحت دهید و زمان هایی را صرف استراحت کنید، روز جمعه برای استراحت و رفع خستگی است، در روزهای آخر هفته باید به کارهای شخصی خود برسید و به گردش بروید تا با روحیه مضاعف از اول هفته شروع به کار کنید.


تنظیم ساعت خواب وبیداری و نوشیدن دمنوش های آرام بخش قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا خوابی آرام و راحت داشته باشید، ماساژ درمانی یکی از راه های فوق العاده موثر برای آرامش و تمدد اعصاب است حتماً هفته ای یکبار به شنا و استخر بروید و ماساژ های آرامبخش بگیرید.


در نهایت وسایلی را که مورد استفاده قرار نمی دهید دور بیندازید یا به دیگران هدیه دهید زیرا وجود آنها باعث استرس و نوعی درهم ریختگی عصبی در شما می شود، در عوض با دور انداختن وسایلی که به آنها نیاز ندارید انرژی مثبت بدست می آورید.


منبع:buzzfeed







منبع : salamaneh.com

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

سلامت:چاق‌های سالم و بیماری‌های جدی!

سلامت:رژیم غذایی برای سندرم روده تحریک پذیر

سلامت:معجزه سه گانه ویتامین C

سلامت:استراحت و خواب خوب با چاشنی اپلیکیشن

سلامت:10 نشانه وجود لخته خون در پا

سلامت:زمان مصرف وعده غذایی در کاهش وزن موثر است

سلامت:توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای ماه رمضان

اخبار سلامت:ساعت کار مراکز اهدای خون تهران در ماه رمضان اعلام شد

اخبار سلامت:فایده مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت پا

اخبار سلامت:کاهش مصرف کالری موجب افزایش طول عمر می شود

اخبار سلامت:سه عامل سبک زندگی که ریسک سرطان سینه را کاهش می دهد

اخبار سلامت:مواد خوراکی غنی از ویتامین D را بشناسید

اخبار سلامت:نکته بهداشتی: آیا حقیقتا گرسنه هستید؟

اخبار سلامت:نکته بهداشتی: نگهداری ایمن شیر مادر

اخبار سلامت:استقرار سامانه پرونده الکترونیک اولویت دولت دوازدهم باشد

اخبار سلامت:نحوه فرماندهی مغز برای تنظیم اشتها

اخبار سلامت:دولت، مدیریت سلامت را یکپارچه کند | شرکایمان با ما هماهنگ نبودند

سلامتی:رژیم غذایی برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر

سلامتی:۸۰ درصد بیماران تیروئیدی، زنان هستند

سلامتی:نقش ساعت شب و روز در كاهش وزن