مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

خودرو:شیفتر دنده عجیب‌وغریب جی‌ام‌سی تراین

۱۳۹۵/۱۰/۲۳ 22 بازدید




راه‌حلی پیچیده برای مشکلی که وجود ندارد!
چند روز پیش نسل دوم جی‌ام‌سی تراین در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. در کل با خودرویی خوب و مناسب طرف هستیم و مطمئنیم که خودرویی پرفروش خواهد بود. مشکل این است که ما فوراً با دکمه‌های انتخاب دنده‌ی بی‌معنی خودرو به مشکل برخورد کردیم. این دکمه‌ها راه‌حلی برای مشکلی هستند که وجود نداشته و اشتباهی فاحش در محصولی مناسب محسوب می‌شوند.

2018-gmc-terrain-shifter
پانل انتخاب دنده که در پانلی زیر کنترل‌های سیستم تهویه قرار گرفته دارای دکمه‌های پارک، خلاص و دنده‌عقب و حرکت است. بالا و پایین دکمه‌ی Low نیز دکمه‌های مثبت و منفی برای تغییر دستی دنده‌ها قرار دارند که به‌صورت دیوانه‌واری تا حد ممکن دور از دسترس راننده هستند! کدام طراح نابغه‌ای این تغییر را ایجاد کرده است؟!

gmc-terrain-2018-1024-09
جی‌ام‌سی و دیگر شرکت‌ها (فیات-کرایسلر، فورد و لینکلن) در حال استفاده از شیفترهای الکترونیکی و دکمه‌ای هستند زیرا این شیفترها باعث افزایش فضا در کنسول مرکزی می‌شود. ما هفته‌ی پیش با لینکلن MKZ جدید رانندگی کردیم و به خاطر اینکه دکمه‌های تعویض دنده‌ی این خودرو در سمت چپ صفحه لمسی قرار گرفته بودند محفظه‌هایی در زیر کنسول ایجاد شده بود. ما این موضوع را فراموش کرده و از دکمه‌ها استفاده نکردیم.

gmc-terrain-2018-1024-08
چه اتفاقی می‌افتد اگر شما در حال رانندگی باشید و کودکی یک دکمه را فشار دهد؟ چند سال دیگر که نوشته‌های روی این دکمه‌ها محو شوند چقدر منظره‌ی زشتی ایجاد خواهد شد؛ اما ورای این سوالات، سؤال اصلی ما این است که چرا؟ چرا چیزی را تعمیر کنیم که نشکسته است؟ چرا عمل ساده‌ی تعویض دنده را این‌گونه پیچیده می‌کنیم؟ و هزاران چرای دیگر که پاسخ آن را به شما عزیزان واگذار می‌کنیم…






منبع : pedal.ir پدال لینک مطلب در سایت منبع

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

خودرو:پوشش‌های فرمول یکی روی خودروهای اسپورت!

خودرو:7 خودروی اقتصادی برای مناطق آزاد کشور

خودرو:رده‌بندی تمامی خودروهای الکتریکی بازار بر اساس میزان بُرد

خودرو:بازار خودروی ایران در سالی که گذشت…

خودرو:مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

خودرو:دنا پلاس و کوییک، نهایت توانایی صنعت خودروسازی ایران!

خودرو:مقایسه سیستم xDrive ب‌ام‌و با سیستم کواتروی آئودی

خودرو:ارتقاء جزئی پورشه 911، آخرین بهسازی نسل کنونی

خودرو:رنو Trezor، برنده جایزه طراحی خودروی مفهومی سال

خودرو:بازگشت تاپ گیر آمریکا با مجریان جدید

خودرو:درآمد ناخالص پورشه از فروش هر کدام از محصولاتش

خودرو:هر آنچه در مورد نیسان X-TRAIL میدانیم+تصاویر

خودرو:5 فیس‌لیفت مفید از کمپانی‌های معروف+تصاویر

خودرو:ام وی ام X۲۲ در برابر چانگان CS۳۵ و لیفان X۶۰

خودرو:۵ سوپرخودروی سریع الکتریکی جهان را بشناسید

خودرو:کدام تیپ از 206 بهتر است ؟

خودرو:وضعیت نامناسب صادرات خودروهای داخلی!

خودرو:هیوندای i20 در مقابل سیتروئن C3 و فولکس واگن پولو+تصاویر

خودرو:تویوتا راو4 بخریم یا نیسان ایکستریل؟+تصاویر

خودرو:بررسی پورشه پانامرا توربوی جدید+تصاویر