مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

خودرو:کانسپت‌های فراموش‌شده: لکسوس لانداو

۱۳۹۵/۱۰/۲۳ 9 بازدید




این کانسپت در اصل یک لکسوس GS بود که به یک هاچ‌بک کامپکت V8 چهارچرخ محرک تبدیل شده و توسط ایتال‌دیزاین طراحی شده بود

نام لکسوس لانداو (Landau)
ترکیب موتور جلو
پیشرانه 4 لیتری V8
قدرت 250 اسب بخار
گیربکس اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ

استفاده از یک پیشرانهٔ V8 متعلق به یک خودروی بسیار بزرگ‌تر در یک هاچ‌بک کامپکت، ایده‌ای عالی بود به‌خصوص که این موتور بزرگ با سیستم چهارچرخ محرک هم ترکیب شود. این ایده را لکسوس در کانسپت بنام لانداو بکار گرفت. این کانسپت اولین لکسوس‌ پنج‌در سگمنت C بود که در اصل بر اساس نسل اول سدان GS300 ساخته شده بود و در سال 1994 معرفی شد. همچنین این خودرو اشتراکات زیادی هم با تویوتا آریستو اوایل دههٔ 90 میلادی داشت. کانسپت لانداو هم مانند GS که بر اساس آن ساخته شده بود، توسط ایتال‌دیزاین طراحی شده بود و حدود 60 سانتیمتر طول کمتری داشت.

lexus_landau_concept_7

با وجود این‌که طول کانسپت لانداو نسبت به سدان GS به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده بود اما تأثیری منفی بر فضای داخلی آن نگذاشته بود. علاوه بر این به دلیل افزایش حدود 5 سانتیمتری ارتفاع سقف، این هاچ‌بک کانسپت از فضای سر بیشتری هم برخوردار بود. مهندسان لکسوس نیز تصمیم گرفتند مخزن سوخت را هم به زیر صندلی‌های عقب انتقال دهند.


به‌عبارت‌دیگر، کانسپت لانداو همان سطح تجمل، رفاه و آسایش سدان GS را در اندازه‌ای کوچک‌تر ارائه می‌کرد. این هاچ‌بک لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 شده بود که 250 اسب بخار قدرت داشت و ازآنجایی‌که این موتور از تویوتا آریستو گرفته شده بود، لانداو سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک آن‌را هم به ارث برده بود. البته این ترکیب هرگز در ایالات‌متحده برای مدل GS ارائه نمی‌شد و لکسوس آن‌را در قالب مدل بزرگ‌تر LS400 عرضه می‌کرد.

lexus_landau_concept_4

ازلحاظ طراحی بیرونی، کانسپت لانداو به‌طور قابل‌توجهی متفاوت از دیگر محصولات آن سال‌های لکسوس بود به‌گونه‌ای که اگر تمامی لوگوها و آرم‌های آن برداشته می‌شدند سخت می‌شد تشخیص داد که این یک لکسوس متعلق به دههٔ 90 میلادی است. لانداو همچنین در بیرون فرمی گرد شکل داشت که جالب به نظر می‌رسید اما هماهنگ با دیگر محصولات لکسوس در آن دوران نیست.


اما کمی هم در مورد ریشهٔ نام این کانسپت صحبت کنیم. لانداو (Landau) به درشکه‌های لوکس چهارچرخی که توسط دو اسب کشیده می‌شدند اطلاق می‌شد. این درشکه‌ها در قرن نوزدهم مورداستفاده قرار می‌گرفتند اما این نام در سال 2009 توسط مایباخ و با معرفی مدل 62S Landaulet دوباره احیا شد. در حال حاضر به خودروهایی Landau یا Landaulet گفته می‌شود که در قسمت جلویی خودرو یعنی در بخش راننده دارای سقف ثابت معمولی هستند اما سقف قسمت سرنشینان عقب قابل باز شدن است.

lexus_landau_concept_2

منبع: Motor1





منبع : pedal.ir پدال لینک مطلب در سایت منبع

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

خودرو:پرفروش‌ترین برندها و خودروهای بازار ژاپن در سال 2016

خودرو:افشای مشخصات نسل جدید آئودی RS4 و RS5

خودرو:اعلام مشخصات قیمتی لِکسِس LC کوپه در بازار آمریکا

خودرو:مقایسه تصویری آئودی Q8 و ب‌ام‌و X6 M

خودرو:هیولایی بی نام و نشان در دیترویت ، VLF سری

خودرو:11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

خودرو:مشخصات کامل نیسان X-Trail در بازار ایران

خودرو:7 نکته درباره جگوار اف تایپ 2018

خودرو:نیمی از واردکنندگان از بازار خودرو حذف شدند

خودرو:ایران خودرو: ۸۰درصد بازار خودروهای کلاس C را تصاحب می‌کنیم

خودرو:تا اطلاع ثانوی مجوز آسان‌موتور و اطلس‌خودرو در ایران باطل است

خودرو:استینگر ، محصول قابل احترام کیا موتورز

خودرو:افزایش اقبال پلیس امریکا به شاسی‌بلندها

خودرو:دلایل عرضه زودتر از موعد پلاک ۹۶‌

خودرو:ولوو:هیچ ارتباطی با افرا موتور در ایران نداریم

خودرو:آزمایش فورد فوکوس استیشن با ظاهری عجیب

خودرو:انتقال والتری بوتاس به تیم مرسدس

خودرو:کانسپت‌های فراموش‌شده: ب‌ام‌و 1602e

خودرو:فراخوان تمامی مزراتی لوانته‌های فروخته شده در آمریکا

خودرو:کراس‌اوور کوچک آیندهٔ کیا، استونیک نام خواهد داشت