مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

اخبار سلامت:توصیه‌های شورای جهانی بهداشت مغز برای خواب سالمندان

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ 13 بازدید




سلامت,بیخوابی,خواب

همشهری آنلاین:
شورای جهانی بهداشت مغز، با انتشار گزارشی جدید بر اهمیت خواب مناسب برای هوشیار ماندن و حفظ توان ذهنی سالخوردگی تاکید کرده و توصیه‌هایی را برای کمک به افراد بالای ۵۰ سال به منظور سریع‌تر به خواب رفتن و لذت بردن از یک خواب بی‌وقفه و طولانی ارائه داده است.


  •  مجله خواب


به گزارش ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند که اساسا خوابیدن سخت و منقطع برای دوره ای طولانی می تواند خطر بیماری قلبی، چاقی، دیابت، از هوش رفتن و حتی ابتلا به سرطان را افزایش دهد.



در این حال، شورای جهانی بهداشت مغز(GCBH) كه یک نهاد مستقل از محققان و متخصصانی که در زمینه سلامت مغز در ارتباط با علوم شناختی فعالیت می‌کند، توصیه‌هایی براي بهتر خوابيدن سالمندان دارد.



توصیه‌های کارشناسان برای بهبود خواب در افراد بزرگسال به شرح ذیل است:



  • خوابیدن با جوراب؛ هرچند با جوراب به خواب رفتن خوشایند نیست اما افراد مسن یا سالخورده به واسطه تحلیل قوای جسمانی نیاز دارند که پاهایشان گرم باشد تا بر اثر سرد شدن پاها از خواب بیدار نشوند.


  • خودداری از مصرف غذا و آشامیدن سه ساعت قبل از خواب


  • پرهیز از بحث و مجادله در شب


  • نبردن تلفن هوشمند و تبلت به اتاق خواب


  • گرفتن دوش آب گرم پیش از خواب


  • تعویض چراغ‌های سفید یا آبی رنگ اتاق خواب به چراغ‌های نارنجی


در این گزارش همچنین تصریح شده است که افراد نباید حیوانات خانگی را به اتاق خواب و رختخواب ببرند، زیرا باعث اختلال در فرآیند خواب می‌شود.



در طولانی مدت، عواملی نیز مانند کاهش وزن، ورزش کردن و ترک سیگار می‌توانند به داشتن خواب خوب کمک کنند. همچنین بیرون رفتن از خانه در طول روز و قرار گرفتن در معرض نور طبیعی برای برخورداری از یک خواب خوب حیاتی است؛ کارشناسان می‌گویند افراد باید از چرت‌های طولانی تر از 30 دقیقه در طول روز پرهیز کنند.



همچنین در این گزارش به افرادی که به رختخواب می‌روند اما خوابشان نمی‌برد، توصیه شده است که به منظور پرهیز از ایجاد ارتباط میان رختخواب با بی‌خوابی، از رختخواب خارج شوند و به اتاق دیگری بروند و تنها زمانی به رختخواب برگردند که خواب آلود باشند.






منبع : aftabir.com

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

سلامت:چاق‌های سالم و بیماری‌های جدی!

سلامت:رژیم غذایی برای سندرم روده تحریک پذیر

سلامت:معجزه سه گانه ویتامین C

سلامت:استراحت و خواب خوب با چاشنی اپلیکیشن

سلامت:10 نشانه وجود لخته خون در پا

سلامت:زمان مصرف وعده غذایی در کاهش وزن موثر است

سلامت:توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای ماه رمضان

اخبار سلامت:ساعت کار مراکز اهدای خون تهران در ماه رمضان اعلام شد

اخبار سلامت:فایده مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت پا

اخبار سلامت:کاهش مصرف کالری موجب افزایش طول عمر می شود

اخبار سلامت:سه عامل سبک زندگی که ریسک سرطان سینه را کاهش می دهد

اخبار سلامت:مواد خوراکی غنی از ویتامین D را بشناسید

اخبار سلامت:نکته بهداشتی: آیا حقیقتا گرسنه هستید؟

اخبار سلامت:نکته بهداشتی: نگهداری ایمن شیر مادر

اخبار سلامت:استقرار سامانه پرونده الکترونیک اولویت دولت دوازدهم باشد

اخبار سلامت:نحوه فرماندهی مغز برای تنظیم اشتها

اخبار سلامت:دولت، مدیریت سلامت را یکپارچه کند | شرکایمان با ما هماهنگ نبودند

سلامتی:رژیم غذایی برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر

سلامتی:۸۰ درصد بیماران تیروئیدی، زنان هستند

سلامتی:نقش ساعت شب و روز در كاهش وزن