مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

خودرو:معرفی کانسپت اغواگر نیسان Vmotion در دیترویت

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ 14 بازدید




نیسان امسال در نمایشگاه دیترویت از کانسپت فوق‌العاده‌ای بنام Vmotion 2.0 پرده‌برداری کرده است که زبان طراحی محصولات آیندهٔ این شرکت را نشان می‌دهد. هرچند در طراحی این کانسپت همچنان امضای نیسان یعنی جلوپنجرهٔ V شکل به چشم می‌خورد اما در قسمت‌های مختلف بدنه از خطوط بسیار تیز و زاویه‌داری استفاده شده که ظاهر متفاوتی به Vmotion 2.0 بخشیده‌اند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-02

در قسمت جلوی این خودرو بیش از هر چیز جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ آن جلب‌توجه می‌کند که به ماکسیما و مورانو شباهت دارد اما دماغهٔ آن به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجره نیز چراغ‌های جلوی کاملاً شیب‌دار و باریکی قرار گرفته‌اند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-04

در پروفیل جانبی، یک خط عمیق از چراغ‌های جلو شروع شده و در انتهای درِ عقب محو می‌شود درحالی‌که خط دیگری نیز از زیر آن به چراغ‌های عقب می‌رسد. همچنین در این کانسپت هم از طراحی خاص سقف شناور نیسان استفاده شده است و درها نیز از نوع موسوم به درهای خودکشی هستند. طراحی شارپ و زاویه‌دار Vmotion 2.0 در قسمت عقب آن‌هم ادامه داشته و در این بخش نیز دو چراغ باریک و تیز دیده می‌شوند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-06


این کانسپت دارای فاصلهٔ محوری کشیده‌ای برابر با 2.85 متر است که از فاصلهٔ محوری 2.77 متری آلتیما و ماکسیما کشیده‌تر است. بااین‌حال این کانسپت با طول 4.86 متری خود حدود 1.3 سانتیمتر کوتاه‌تر از آلتیما است. علاوه بر این، کانسپت Vmotion 2.0 کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر از سدان‌های تولیدی حال حاضر نیسان است که موجب شده این کانسپت در غرفهٔ نیسان در نمایشگاه دیترویت بیش از دیگر محصولات جلب‌توجه کند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-08


nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-03
هرچند طراحی بیرونی Vmotion 2.0 کاملاً تهاجمی است اما داخل آن بسیار لوکس و مدرن به نظر می‌رسد. فاصلهٔ محوری زیاد در این خودرو موجب ایجاد فضای زیادی در کابین آن شده و کاربرد وسیع شیشه در قسمت‌های مختلف ازجمله در پانل سقف نیز موجب ارائهٔ فضایی روشن و دل‌باز شده است. در داشبورد سادهٔ Vmotion 2.0، صفحه آمپر و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌صورت یکپارچه در یک نمایشگر گسترده طراحی شده‌اند که از جلوی راننده تا میانهٔ داشبورد امتداد یافته است.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-12


بر روی کنسول میانی یک پد لمسی جهت کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو قرار گرفته و نمایشگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، کنترلرهای سادهٔ روی کنسول به‌راحتی در دسترس راننده قرار دارند. اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های داخلی کانسپت Vmotion 2.0 فرم خاص و منحصربه‌فرد فرمان آن است.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-17


نیسان با معرفی کانسپت Vmotion 2.0 بر نشان دادن زبان طراحی و تکنولوژی‌های آیندهٔ خود تمرکز داشته است و به همین دلیل هیچ اشاره‌ای به قوای محرکهٔ آن نکرده است. بااین‌حال این ماشین به آخرین نسل تکنولوژی رانندگی خودکار نیسان با نام ProPilot شده است که می‌تواند خودرو را بدون دخالت انسان در بزرگراه‌ها و شهرها هدایت کند. هنگامی‌که این سیستم فعال باشد دیگر رانندگان از طریق نور درون دیفیوزر عقب و درخشش آرم جلوی خودرو متوجه خواهند شد.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-05


بسیاری از کارشناسان معتقدند که کانسپت Vmotion 2.0 پیش‌نمایشی است از نسل آیندهٔ سدان آلتیما اما نیسان دراین‌باره صحبتی نکرده است. بااین‌حال ابعاد این کانسپت که عبارت‌اند از 4.86 متر طول، 1.89 متر عرض و 1.38 متر ارتفاع، بسیار نزدیک به آلتیما بوده و به‌احتمال‌زیاد گفته‌های کارشناسان صحیح است؛ بنابراین احتمالاً در آینده شاهد معرفی نسل جدید آلتیما با ظاهری مشابه این کانسپت خواهیم بود که البته قطعاً از حجم خطوط اغراق‌آمیز و عضلانی طراحی آن کاسته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017





منبع : pedal.ir پدال لینک مطلب در سایت منبع

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

خودرو:عرضه سوپر شاسی‌بلند BYD تانگ 100 هیبرید در چین

خودرو:چرا جنرال موتورز به دنبال خروج از اروپاست؟

خودرو:خودرو در سال آینده ارزان خواهد شد یا گران‌؟

خودرو:چگونگی ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو

خودرو:معرفی و مشخصات رنو کولئوس جدید+تصویر

خودرو:نگاهی به برنامه‌های آتی فراری+تصاویر

خودرو:هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس-تریل؟

خودرو:جگوار اف پیس SVR در اندیشه شکار حریفان

خودرو:پیش‌نمایش سوپراسپورت درنده گمبالا Avalanche

خودرو:کانسپت‌های فراموش‌شده: مزدا MX-03

خودرو:معرفی نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی کادیلاک

خودرو:ورود سازمان حمایت به پیش‌فروش رنو ساندرو استپ‌وی

خودرو:شعاع حرکت خودروهای پلاک مناطق آزاد اعلام شد

خودرو:آغاز دور جدید پیش فروش ساندرو استپ وی - اسفندماه 95

خودرو:مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو اعلام شد

خودرو:برخی از هزینه‌های نجومی بوگاتی ویرون!

خودرو:خودروی جدید فرمول یک مرسدس

خودرو:جزئیات سیستم هیبریدی چندمرحله‌ای لکسس LS 500h

خودرو:نسخه مخصوص داچیا Summit برای افراد پولدارتر!

خودرو:اگر پیکاپ تراک ب‌ام‌و X5 ساخته شود…