مجله اینترنتی کهلیک مجله ای برای تمامی سلیقه ها (سبک زندگی، سرگرمی، سلامتی، آشپزی، گردشگری، علمی، آموزشی و ...)

چاشنی ها:طرز تهیه سس رژیمی

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ 29 بازدید



همواره‌ هستند افرادی‌ در خانواده‌ که‌ به‌ خوردن‌ سس‌ سفید سالاد آلرژی‌ دارند یا عده‌ای‌ که برای دوری از چاقی بیش از حد خوردن سس را برای خود ممنوع کرده‌اند. برای این دسته افراد طرز تهیه‌ نوعی‌ سس‌ را آموزش داده‌ایم که یک‌ نوع‌ سس‌ رژیمی‌ محسوب می‌شود.



جام جم سرا:


● مواد لازم‌:


آرد: سه‌ قاشق‌ غذاخوری‌
کره‌: ۱۰ گرم‌
آبلیمو: یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
شیر: ۲۵۰ گرم‌
فلفل‌ سیاه‌: به‌ مقدار لازم‌
نمک‌: به‌ میزان‌ لازم‌


● طرز تهیه‌:


ابتدا کره‌ را داغ‌ کنید و از روی‌ شعله‌ بردارید،پس‌ از این‌ که‌ کمی‌ خنک‌ شد، آرد و شیر را به‌ آن‌اضافه‌ کرده‌ و خوب‌ هم‌ بزنید، سپس‌ دوباره‌ روی‌شعله‌ قرار دهید تا سرخ‌ شود و آنگاه‌ نمک‌ و فلفل‌را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنید. از طرف‌ دیگر در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، آبلیمو بریزید و در حالی‌ که‌ می‌جوشد، مخلوط آماده‌ شده‌ را در آن‌ بریزید و خوب‌ هم‌ بزنید. سس‌ شما پس‌ از چند دقیقه‌ آماده‌ است‌. البته‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید چاشنی‌های‌ سالاد را که‌ به‌ صورت‌ آماده‌ می‌فروشند به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.


توصیه:


برای‌ پیشگری‌ از ابتلا به‌ اضافه‌ وزن‌ و چاقی‌ که‌خود زمینه‌ ساز بیماری‌های‌ زیادی‌ است‌، سعی‌کنید مصرف‌ چربی‌ها و روغن‌ را محدود کنید.
چربی‌های‌ گوشت‌ را قبل‌ از پخت‌ کاملا بگیرید، همچنین‌ پوست‌ مرغ‌ و چربی‌های‌ زیر پوست‌مرغ‌ هم‌ مانند چربی‌های‌ گوشت‌ قرمز از نوع‌اشباع‌ شده‌ هستند، و بهتر است‌ آنها را قبل‌ از پخت‌،از گوشت‌ جدا کنید و دور بریزید یا اگر غذایی‌ راسرخ‌ کرده‌اید، چربی‌ اضافی‌ آن‌ را بگیرید.
بهتر است‌ روغن‌ را تا حد امکان‌ فقط یک‌بار تحت‌ حرارت‌ و مورد استفاده‌ قرار دهید، بنابراین‌ هر بار برای‌ سرخ‌ کردن‌، تنها به‌ میزان‌ لازم‌ از روغن‌ استفاده‌ کنید.(کاچیلافود)







منبع : jamejamonline.ir جام جم آنلاین لینک مطلب در سایت منبع

نویسندگی در مجله اینترنتی کهلیک برای همه آزاد است، کافیست عضو شوید و دانسته هایتان را با سایرین به اشتراک بگذارید :

برای عضویت در مجله اینترنتی کهلیک کنید

آشپزی:طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

آشپزی:پاپ کورن میگو؛ غذای 30 دقیقه‌ای

آشپزی:دستور تهیه «مینی ته چین»های بدون تخم مرغ!

آشپزی:ساندویچ گوشت و قارچ یا کتلت گوشت و قارچ؟!

آشپزی:روش تهیه چغندر تفت داده با سبزیجات

آشپزی:سالاد شلغم و هویج، دشمن سرماخوردگی

آشپزی:طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خامه ای

آشپزی:طرز تهیه گراتن بادمجان

آشپزی:کیک بستنی شکلاتی با سس کارامل و نارگیل

آشپزی:طرز تهیه سوفله هویج

آشپزی:توپی های پروتئینی؛ صبحانه‌ای انرژی زا برای کودکان

آشپزی:خورش فسنجان را با هویج امتحان کنید

آشپزی:فیلم: طرز تهیه نودل کدو سبز و میگو

آشپزی:اگر به سریلانکا می روید این غذاها را از دست ندهید!

آشپزی:طرز تهیه لازانیا بدون فر

آشپزی:دونات های تازه و خوشمزه به صرف عصرانه

آشپزی:خوراک چیلی؛ غذایی سریع برای وقتی که شام ندارید!

آشپزی:فیلم: یک سالاد 3 دقیقه‌ای با آووکادو

آشپزی:7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

آشپزی:طرز تهیه ترشی پیاز و هویج، برای کنار غذا